Tuesday, December 13, 2011


1.       პროექტის სახელწოდება - გეომეტრიული გასეირნება თბილისში
2.       პროექტის მთავარი იდეა - არქიტექტურის და მათემატიკის კავშირის დადგენა ჩვენი ქალაქის შენობა-ნაგებობის მაგალითზე.
3.       პროექტის აქტუალობა - დაცულია თუ არა სიმეტრია თბილისის ატქიტექტურულ განვითარებაში?
4.       პროექტის მიზნები - კვლევითი საქმიანობის  უნარის გამომუშავება; მათემატიკისადმი, კერძოდ გეომეტრიისადმი ინტერესის გაღვივება; მრავალკუთხედებზე, მრავალწახნაგებზე, ცენტრულ და ღერძულ სიმეტრიაზე ცოდნის გაღრმავება; ოქროს კვეთის ცნების გაგება; გაცნობიერებული ესთეთიკური გემოვნების ჩამოყალიბება.
5.       მონაწილეთა ასაკი - 13-16 წელი, VIII-XI კლასის მოსწავლეები
6.       პროექტის ხანგრძლივობა - 1 თვე
7.       მოსალოდნელი შედეგები - პრეზენტაციები, ფოტოალბომები,მაკეტები, გამოფენა, ბლოგი
8.       პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები - კომპიუტერი, ფოტოაპარატი, რეკლამა დამხმარეების მოსაზიდად, პროგრამა Google earth,  პრინტერი. VIII და XI კლასის სახელმძღვანელოები
9.       პროექტის მსვლელობა - ძირითადი საკითხის, რაში მდგომარეობს გეომეტრიის პრაქტიკული მნიშვნელობა, დასმის შემდეგ, მოსწავლეებს ვუკონკრეტებ პრობლემურ საკითხებს, რომელი სტერეომეტრიული ფიგურები გვხვდება ქალაქის არქიტექტურულ ნაგებობებში? იკვეთება თუ არა სიმეტრია ქალაქის არქიტექტურაში? დაცულია თუ არა ოქროს კვეთის პროპორციები არქიტექტურულ ნაგებობებში? მოსწავლეები აზუსტებენ მრავალწახნაგების, ბრუნვითი სხეულების მცნებებს, მოიძიებენ ოქროს კვეთის შესახებ ინფორმაციას. განუსაზღვრავ პროექტის შესრულების ვადებს და იწყებენ პროექტზე მუშაობას. დამხმარეების მოსაზიდად ამზადებენ ერთგვერდიან რეკლამას პროექტის მიზნების შესახებ და ავრცელებენ მას. იყოფიან ჯგუფებად, ერთ ჯგუფს ევალება ძველი თბილისის იმ შენობა-ნაგებობების შესწავლა, ფოტოგრაფირება გაზომვების ჩატარება, სადაც მათი აზრით გამოიკვეთება გეომეტრიული ფიგურები, დაცულია სიმეტრია და ოქროს პროპორციები. მეორეს ახალ აშენებული შენობა ნაგებობების ისეთივე ანალიზი. მესამე ჯგუფი თავს უყრის პირველი ორი ჯგუფის მიერ შეგროვილ მასალას და აწარმოებს სათანადო ანალიზს, პროგრამა  Google earth-ის დახმარებით ასრულებს ქ. თბილისის და ცალკეული რაიონების ხედების ამსახველ ფოტომასალას. პროექტის მსვლელობის პერიოდში მოსწავლეების  შეიძლება დაინტერესდნენ შესასწავლი შენობების ისტორიით, მათი თანამედროვე მდგომარეობით, ამ მდგომარეობაზე გარეშე ფაქტორების ზეგავლენით.  სამივე ჯგუფი ერთობლივად მასწავლებლის დახმარებით არჩევს პროექტისთვის საჭირო მასალას, აზუსტებს გამოთვლების სისწორეს, ქმნის ფოტოალბომს და პატარა მაკეტს, ამზადებს კომპიუტერულ პრეზენტაციას, ქმნის ბლოგს და აქვეყნებს შესრულებულ სამუშაოს. მოსწავლეები შეფასდებიან რუბრიკით 
10.  საგნებთან/ საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი - პროექტი ინტეგრირებულია, რაც მოსწავლეებს საშუალებას მისცემს გაიღრმავონ ცოდნა და შეიძინონ მათთვის საჭირო უნარ-ჩვევები:
ისტორია: გაეცნობიან თბილისის არქიტექტურული ძეგლების ისტორიას.
გეოგრაფია: შეისწავლიან გეოგრაფიული მდებარეობისა და კლიმატის გავლენას არქიტექტურულ ნაგებობებზე
ლიტერატურა: წერა, კითხვა, მოსმენა, ჩანახატის შექმნა მსჯელობის უნარი.
ხელოვნება: ნახატების შესრულება, ფოტო გადაღებები, გამოფენის მოწყობა.
მათემატიკა: გაზომვების წარმოება, თეორემების და ფორმულების ცოდნა-გამოყენება,სივრცული მაკეტის გაკეთება.
ინფორმატიკა: ინტერნეტი, პრეზენტაცია, ბლოგი.
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული დებულებების მართებულობის დასაბუთება. ფიგურის და მისი ელემენტების ზომების მოძებნა. ფიგურათა თვისებების გამოყენება ფიგურათა კლასიფიცირებისათვის და მათი სახეობების შესადარებლად. ფიგურის კვეთებისა და გეგმილების გამოყენება სივრცული ფიგურის შესასწავლად.
11.  პროექტის ხელმძღვანელი  - ნანი ჩხაიძე
12.  ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა - chkhaidze63@gmail.com
13.  პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი -





No comments:

Post a Comment